Direktlänk till inlägg 6 januari 2018

Fel medicin?

Av nillis schalin - 6 januari 2018 13:13

vad är det för dag?....

Tankarna snurrar och dagen går SAKTA...vad finns att göra...bara vänta på nästa måltid..

Sitter fast i ngt som inte är liv..


Ser andra som skrattar och glädjer sig åt saker i livet..saker som tar uppmärksamhet...som gör livet intressant och som ger det en mening...

Saker att se fram emot och längta till...

Bara att planera ngt och känna lust att göra ngt är för mig helt omöjligt..och jag förstår att det kan vara svårt att sätta sig in i det också..


Vilken glädje det hade varit att bara kunna få känna längtan efter ngt eller bara att känna viljan att göra ngt...vad som helst..


Just nu står livet på paus och har gjort en så lång tid att jag inte längre vet hur det är att känna annorlunda.

Här inne serveras frukost 07:30, lunch 12:00, mellis 15:00 och middag 18:00 och sen är det bara att gå och lägga sig igen och så börjar det om....


Visserligen sökte jag hit för att mitt liv inte var så mycket mer givande innan,,,förutom att jag var ute i friska luften samt att jag träffade lite mer olika människor i förbifarten....men att sitta inne som en fånge och inte riktigt egentligen se ngn mening med det ...bara en paus från ett schema till ett annat...är inte heller ngt jag egentligen vill....det enda är att det ger mina föräldrar en paus från min ständiga närvaro...


Man kallar detta behandling men det är en förvaring...

Friska personer säger sig veta hur JAG känner och hur JAG ska göra för att må bättre MEN när man provat det x antal gånger tappar man liksom tron på att just den här medicinen passar mig...som typ att ge ett penicillin till ngn utan att ge rätt sort...det kommer tillbaka efter dosens slut...


Men jag har inget val....det är ju detta eller befinna mig hemma i mitt skapade fängelse där....och då pengarna inte finns där att prova nya vägar och nya infallsvinklar inte tas emot av bestämmande människor få jag finna mig i detta och sen komma hem till den bistra verkligheten efter dosens slut!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nillis schalin - 3 januari 2018 16:45

Livet är INTE ok...längre...inte för mig iallafall...och det har inte varit det de senaste 20 åren... Det blir dessutom mer och mer outhärdligt...jag glider och har ingen tro på ngt bättre än att må som jag gör...och vad finns då för mening med att...

Av nillis schalin - 13 juli 2017 14:02

Befinner mig i en bubbla...svårt att beskriva för de som inte själva kännt så men det är som en egen värld.. En värld där andras regler och sätt att agera och vara inte innefattar mig..jag måste helatiden vara annorlunda..agera annorlunda, reagera ...

Av nillis schalin - 12 juli 2017 13:45

Kan inte riktigt känna syftet med livet just nu....har inte gjort under en längre tid.   Var det verkligen meningen att jag skulle komma till den här världen ...? Hade jag varit ett djur hade jag rensats ut av naturliga skäl på en gång... Livet...

Av nillis schalin - 29 november 2016 10:15

Känner mig vilsen..som om jag är inne i en bubbla och världen går på utanför. Känslan är starkare än någonsin...ser människor utanför fönstret som cyklar till jobb, dagis osv..alla har ett mål vart de ska och vad de ska göra just i detta nu och res...

Av nillis schalin - 7 juli 2016 11:35

Tillbaka på avd efter en vecka hemma.. Känner mig trängd in i ett hörn...ångest och ångest...kramp i bröstet och vill bara sluta andas....   Ingen tror på en och alla känns som fiender....finns inget och ingen att hålla om och som ger en livslu...

Ovido - Quiz & Flashcards