Direktlänk till inlägg 29 november 2016

Vilsen och utanför.....

Av nillis schalin - 29 november 2016 10:15

Känner mig vilsen..som om jag är inne i en bubbla och världen går på utanför.

Känslan är starkare än någonsin...ser människor utanför fönstret som cyklar till jobb, dagis osv..alla har ett mål vart de ska och vad de ska göra just i detta nu och resten av dagen...deras liv bara är ....

De arbetar, umgås med vänner, tränar, går på bio, läser en bok sitter en stund i solen med en kopp kaffe...planerar helgen, semestern osv.

Jag bara är här ..varför...varför fungerar inte jag ? varför kan inte jag också bara fungera i det vardagliga livet där man längtar efter speciella tillfällen eller speciella saker...

Jag känner ingenting ...för allt känns så avlägset...bara att se ngn ta en korv på stan för de är sugna på det och då  varken få ångest eller tänka på hur mycket de måste träna nu eller hur de "får" äta resten av dagen eller veckan....att ta en korv så spontant är för mig som att ta en yxa och hugga av mig armen...= helt omöjligt...där är en spärr

Sådant som är "simpelt" för "vanliga" människor, de utanför min bubbla, är så långt från vad jag kan göra att det känns som jag inte är med ,,,,inte finns på riktigt...

Det är som jag lever i en paralellvärld, där jag bara kan observera LIVET utan att själv leva...


Runt mig har jag människor som säger att de har lösningen för mig ....MEN den känns nästan omöjligare än stanna i eländet...och det känns som jag kommer ännu mer från "verkligheten" ...följer jag deras förslag till punkt och prickar kommer jag också att vara i en bubbla utanför...under kanske för evigt ..dock kommer andra inte att se min ständiga fight ...då den då blir maskerad, och ännu jobbigare att uthärda, då de utanför bubblan kommer att reagera och kommentera ...vilket gör arbetet ännu jobbigare ...och tänk om det ALDRIG tar slut ...orkar jag både hata mig själv och hata livet tillräckligt länge i förhoppning om att det blir bättre längre fram bara jag står ut...dock finns inga garantier ......

Jag har INGEN motivation att göra fullt ut och gör jag halvdant..... KAN jag leva så?

Den där spärren jag har inombords är så stark....den spärr som "vanliga" människor har mot att skjuta ngn den kommer vid tillfällen då ngn tex skulle bjuda på tårta...

Spärren stoppar mig från saker som för de utanför bubblan inte ens registrerar......


Livet är där ute men jag kan bara titta på!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nillis schalin - 6 januari 2018 13:13

vad är det för dag?.... Tankarna snurrar och dagen går SAKTA...vad finns att göra...bara vänta på nästa måltid.. Sitter fast i ngt som inte är liv..   Ser andra som skrattar och glädjer sig åt saker i livet..saker som tar uppmärksamhet...som ...

Av nillis schalin - 3 januari 2018 16:45

Livet är INTE ok...längre...inte för mig iallafall...och det har inte varit det de senaste 20 åren... Det blir dessutom mer och mer outhärdligt...jag glider och har ingen tro på ngt bättre än att må som jag gör...och vad finns då för mening med att...

Av nillis schalin - 13 juli 2017 14:02

Befinner mig i en bubbla...svårt att beskriva för de som inte själva kännt så men det är som en egen värld.. En värld där andras regler och sätt att agera och vara inte innefattar mig..jag måste helatiden vara annorlunda..agera annorlunda, reagera ...

Av nillis schalin - 12 juli 2017 13:45

Kan inte riktigt känna syftet med livet just nu....har inte gjort under en längre tid.   Var det verkligen meningen att jag skulle komma till den här världen ...? Hade jag varit ett djur hade jag rensats ut av naturliga skäl på en gång... Livet...

Av nillis schalin - 7 juli 2016 11:35

Tillbaka på avd efter en vecka hemma.. Känner mig trängd in i ett hörn...ångest och ångest...kramp i bröstet och vill bara sluta andas....   Ingen tror på en och alla känns som fiender....finns inget och ingen att hålla om och som ger en livslu...

Ovido - Quiz & Flashcards