Direktlänk till inlägg 3 juni 2016

Verklighetens fängelse

Av nillis schalin - 3 juni 2016 16:27

Varför ska man behöva kämpa varje minut....hela tiden denna eviga svarta tillvaro...som en tunnel utan slut..

Mörker runt en hela tiden o inte en gnutta ljus runt dig...livet fungerar som vanligt utanför ditt fönster men innanför den låsta dörren sinar hoppet ut....Folk spatserar ovetandes utanför o rastar sina hundar eller går till jobb o dagis, utan att ha en aning om hur livet kan vara på andra sidan den här fönsterrutan.

 

Ångesten ligger i luften o den känns bara tjockare o tjockare...som att du konstant plockar från ett konto av liv utan att fylla på.....hoppet är borta sedan länge och känns bara avlägsnare för varje minut.....hur hamnade man här....vill få ett slut men har bakbundna händer o kommer inte bort från detta...

 

Har byggts på under så många år och götts under lång tid ...vet inget annat o hjulspåren är så djupa att jag inte kan se över kanten...

Friskheten är inte greppbar o jag tappar känner mig som en fånge på livstid...

 

Inget att längta efter inget som lockar...bara mörker o ensamhet ...varför blev det såhär? varför just jag? varför leva?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nillis schalin - 6 januari 2018 13:13

vad är det för dag?.... Tankarna snurrar och dagen går SAKTA...vad finns att göra...bara vänta på nästa måltid.. Sitter fast i ngt som inte är liv..   Ser andra som skrattar och glädjer sig åt saker i livet..saker som tar uppmärksamhet...som ...

Av nillis schalin - 3 januari 2018 16:45

Livet är INTE ok...längre...inte för mig iallafall...och det har inte varit det de senaste 20 åren... Det blir dessutom mer och mer outhärdligt...jag glider och har ingen tro på ngt bättre än att må som jag gör...och vad finns då för mening med att...

Av nillis schalin - 13 juli 2017 14:02

Befinner mig i en bubbla...svårt att beskriva för de som inte själva kännt så men det är som en egen värld.. En värld där andras regler och sätt att agera och vara inte innefattar mig..jag måste helatiden vara annorlunda..agera annorlunda, reagera ...

Av nillis schalin - 12 juli 2017 13:45

Kan inte riktigt känna syftet med livet just nu....har inte gjort under en längre tid.   Var det verkligen meningen att jag skulle komma till den här världen ...? Hade jag varit ett djur hade jag rensats ut av naturliga skäl på en gång... Livet...

Av nillis schalin - 29 november 2016 10:15

Känner mig vilsen..som om jag är inne i en bubbla och världen går på utanför. Känslan är starkare än någonsin...ser människor utanför fönstret som cyklar till jobb, dagis osv..alla har ett mål vart de ska och vad de ska göra just i detta nu och res...

Ovido - Quiz & Flashcards