Direktlänk till inlägg 4 juni 2016

Vrida tillbaka tiden....

Av nillis schalin - 4 juni 2016 14:52

Hur har det blivit såhär..? märkte inte när det hände o att det hände...livet o hur man lever sinade sakta ut o försvann..

Försöker tänka efter hur det var ..hur det var innan allt det gråa, mörka o hopplösa tog över..

Kommer svagt ihåg en tid av glädje men det var då man var omhändetagen av nära o kära när allt var bekymmersfritt och man bar va...


Man lekte, åt, sov, gick i skolan o njöt, utan att tänka så mycket...när kom förändringen .....vad hände? vad var det som tog bort den där automatiska livsglädjen som bara fanns där ....


Plötsligt var allt så jobbigt...plötsligt kände man ett behov av att sticka ut ,,,,av att vara speciell för att bli omtyckt, för att va ngn som andra ville vara med ...för att vara behövd...o efterfrågad.

Det räckte inte med att bara vara...

Man började förändra sig för att passa in och för att uppskattas..o ju mer man ändrade ju mer uppmärksammad blev man..... tills man gick över den fina gränsen då man tappade kontrollen o uppmärksamheten blev pga andra orsaker...inte längre pga ngt positivt... utan av att man stack ut på ett sätt som man själv egentligen plågades av... men som iallafall gav feedback...och man kunde inte stanna utvecklingen o gåtillbaka...man kunde ju inte erkänna sig besegrad o erkänna att man valt en väg som inte var bra för då erkände man ju ett misslyckande o det var ju det sista man kunde tänka sig...då hade ju alla de som man såg upp till o som man hela tiden strävat efter att vara som ...då hade ju alla dessa "vunnit"....de hade ju fått bevis på att jag bara var en fejk ...ngn som man inte skulle vara vän med ngn som inte kunde vara ngt att umgås med....NU KUNDE MAN JU INTE VÄNDA OM OCH RETIRERA....då skulle ju NEDERLAGET vara ett faktum....hellre död än skamsen...nu sitter man här i en rävsax...


Ändra sig tillbaka till ngt man tagit avstånd från ....ngt man inte trivdes med och med nedböjt huvud gå tillbaka till den intetsägade personen som man inombords inte vill vara eller fortsätta banka huvudet i väggen, vara envis o se hur länge man kan leva med det livet som blivit....



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nillis schalin - 6 januari 2018 13:13

vad är det för dag?.... Tankarna snurrar och dagen går SAKTA...vad finns att göra...bara vänta på nästa måltid.. Sitter fast i ngt som inte är liv..   Ser andra som skrattar och glädjer sig åt saker i livet..saker som tar uppmärksamhet...som ...

Av nillis schalin - 3 januari 2018 16:45

Livet är INTE ok...längre...inte för mig iallafall...och det har inte varit det de senaste 20 åren... Det blir dessutom mer och mer outhärdligt...jag glider och har ingen tro på ngt bättre än att må som jag gör...och vad finns då för mening med att...

Av nillis schalin - 13 juli 2017 14:02

Befinner mig i en bubbla...svårt att beskriva för de som inte själva kännt så men det är som en egen värld.. En värld där andras regler och sätt att agera och vara inte innefattar mig..jag måste helatiden vara annorlunda..agera annorlunda, reagera ...

Av nillis schalin - 12 juli 2017 13:45

Kan inte riktigt känna syftet med livet just nu....har inte gjort under en längre tid.   Var det verkligen meningen att jag skulle komma till den här världen ...? Hade jag varit ett djur hade jag rensats ut av naturliga skäl på en gång... Livet...

Av nillis schalin - 29 november 2016 10:15

Känner mig vilsen..som om jag är inne i en bubbla och världen går på utanför. Känslan är starkare än någonsin...ser människor utanför fönstret som cyklar till jobb, dagis osv..alla har ett mål vart de ska och vad de ska göra just i detta nu och res...

Ovido - Quiz & Flashcards