Direktlänk till inlägg 31 maj 2016

Liv ...vad är det.....

Av nillis schalin - 31 maj 2016 17:00

Alla runt omkring en bara finns där...de har sina "liv"..men vad är LIVET? 

Känner att jag helt har tappat fotfästet o orken till att hitt ngn mening...varför lever jag ......när allt bara är smärta..vad är meningen?

Har inte kännt ngn riktig glädje på så länge att jag inte vet hur glädje känns...vad är glädje hur kan man fånga den och hur kan man få tillbaka känslan av mening...av att bara leva utan att behöva kämpa och utan att bara önska det blir kväll så man får lägga sig i sängen och bara försvinna bort....

Det där att, försvinna bort, är så lockande emellanåt ..att man skulle vilja att det blev permanent.....


Vad är meningen .....jag har inte tillfört livet ngt och inte fått ngt därför känns det som jag bara hänger kvar och plågar mig varje dag.....har sökt råd hos andra men hittar inga svar varken hos andra eller mig själv...jag är tom och livet är tomt!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nillis schalin - 6 januari 2018 13:13

vad är det för dag?.... Tankarna snurrar och dagen går SAKTA...vad finns att göra...bara vänta på nästa måltid.. Sitter fast i ngt som inte är liv..   Ser andra som skrattar och glädjer sig åt saker i livet..saker som tar uppmärksamhet...som ...

Av nillis schalin - 3 januari 2018 16:45

Livet är INTE ok...längre...inte för mig iallafall...och det har inte varit det de senaste 20 åren... Det blir dessutom mer och mer outhärdligt...jag glider och har ingen tro på ngt bättre än att må som jag gör...och vad finns då för mening med att...

Av nillis schalin - 13 juli 2017 14:02

Befinner mig i en bubbla...svårt att beskriva för de som inte själva kännt så men det är som en egen värld.. En värld där andras regler och sätt att agera och vara inte innefattar mig..jag måste helatiden vara annorlunda..agera annorlunda, reagera ...

Av nillis schalin - 12 juli 2017 13:45

Kan inte riktigt känna syftet med livet just nu....har inte gjort under en längre tid.   Var det verkligen meningen att jag skulle komma till den här världen ...? Hade jag varit ett djur hade jag rensats ut av naturliga skäl på en gång... Livet...

Av nillis schalin - 29 november 2016 10:15

Känner mig vilsen..som om jag är inne i en bubbla och världen går på utanför. Känslan är starkare än någonsin...ser människor utanför fönstret som cyklar till jobb, dagis osv..alla har ett mål vart de ska och vad de ska göra just i detta nu och res...

Ovido - Quiz & Flashcards